Friday, January 21, 2011

eee...comelnyaaaa....










hahaha...comell je kan? eee....geram betul la tngok bnda cute cute nih...tmbah2 kucing !!paling geram anak kucing...ang bru branak punyaaa..ish..rasa mcm nak gigit gigit jaaaa...comel sngt !!! ahahaha...

kalu tengok yang pic lasssst skali tuh..aku penah bela kucing sebijik mcm tuh..kecik lagi...masa tuh taun 2007 kot..aku jumpa dia dpan rumah..dia nih ditinggal maknya..haha..maybe tertinggalkan..sbbnya..kucing jatuh longkang..maybe time maknya nak bawak dia..tejatuh longkang kot...bukannya cetek.dalm ouh longkang tuh..
mula2 aku dnga bunyi kucing...kuat gila..kluaq rumh...tngok2 ada anak kucing..comot sngt...kat bawah pkok depan umah aku...maybe ada orang tolong angkat kot..aku kesian sngt..amiklaaa..cuci2 diaa sumuaaa..aku takut nak belaaa..sbbnya..mak ngan ayah aku marah kalu bawak balik kucing

aku sorok kcing nih dlm bilik...then parent aku balik...bepeluh dah aku nih..takut mak aku dpat tau...tiba2 "MEOW MEOW MEOW" mak aku teroih tnya..."ang bawal balik kucing hah?" tepaksa ngaku..aku pown buk kluaq la...kucing tuh besaq tangan aku ja..kocik sngt...mak aku sroh pegi letak balik sbb nanti mak dia dtg cari...pastu..kak aku balik..dia je lah penyelamat kucing tuh..so..aku aku cakap comeyy sngt..kami pown pakat nak bela..masalah dia..ibu x bagi..haha..last2...tepaksa letak balik kat mana aku amek...then...dngan kuasa ALLAH..hujan lebat time tuh...so,..x jadi letak..kesian..hehe...thnx god ! haha...then..mak aku tebuka pintu hati..kasi bela..

malam tuh kami pegi shopping..pegi beli susu kucing..n botol susu..memandangkan dia x reti minum sendri lagi...hehe..dialah kucing first yang kami bela guna botol susu baby..siap ada patung cinderella lagi kat ats dia.ahhaa..nthen balik tuh..kasi dia minum..hehe.kesian dia lapa..comei plak tuh...haha..n then kami nma kan dia "CHOT" dlm bahsa thailandnya...maksudnya "SUKA" tapi aku rasa pendek sngt..disebabkan family aku mostly "F" kat depan..aku tmbah jadi "FICHOT" haha..comel kan..

kami sayang sangt kat fichot...dia slalu wat lawak..time mula dia nak jalan..time dia mula nak blajaq imbang kepala dia yang berat..time dia mula2 nak buas..haha...rindu time neh..n then...dia mula pandai nak minum susu sendri..i mean guna botol susu sendri..xyah nak tolong pegang..dia gunakan 4 4 kaki dia tuk nak imbang botol tuh..hehehe...comel sngt...nnti kalu kak aku balik..aku post pic dia minum guna botol k..hehehehe..

kami jaga dia till dia setahun lebih..dlm masa setahun tuh..kami cri geng tuk fichot...kami amik kat market ja...jantan gak...haha...nma kucing bru tuh...FIDO...hahaha..wana dia mcm warna dada..belang2..haha..
so...fichot n fido nih da jadi kawan bek...apa2 pown mesti wat samaa samaaa...heeheheheh...then one day..
fido hilang...orang curi...fichot sakit..maybe sbb rindu...kesian fichot..then x pelahkan...satu harituh..time bulan posa...rumah aku tngah dok wat renovation..mmg sepah ah...lepas pasang lampu kat ruang tamu tuh...fichot pegi tido kat bawah lampu tuh....n then pak chaq aku nmpk smthing kat badan dia...dia panggil aku mai tengok...dia kata..."cuba tengok betol betol...alif lam lam ha " hah?tekejut aku tengok..betolah..ada nama ALLAH kat badaaan dia..aku x tipu k..nanti aku tnjuk bukti dia....lepas tuh gempak satu siakap..hahaha
ramai tawaq duit nak beli..tapi boleh belah la..dia x leh ditukar dngan duit..haha..acecey

one day,mak aku tengah sika baju aku...well esok tuh nak skola..n tetiba...cat tumpah atas baju aku..baju skolah tuh...yelahkan..rumah aku sepah lagi time tuh..cat dok kat merata...penuh kat lengan n kolar baju aku...ceit..n in the same time...jiran sebelah aku datang..dia tnya kucing sapa tuh atas jalan...kaler oren..aku da x sedap ati nih..aku ngan kak aku lari kluaq...tngok2..bukan fichot kot..pastu tetiba,kami nmpk loceng merah yang kami bagi kat dia..pa lagi...lagi pi kat dia...menitik teroih ayaq mata aku tngok dia...jiran aku langgaq dia kat kepala...tp dia nyawa nyawa ikan...mengeletaq..aku dok jerit "bawak pegi klinik cepat" time tuh mmg ah..aku nangis gila2...aku ngan kak aku...nangis smbil peluk fichot..then mak aku peluk aku soh sabaq...abg aku angk fichot boh masuk dlm rumah..then dia cakap..fichot da mati...lagi la aku menangis macam orang gilaaa...then mak aku balut dia dngan kain pelekat n malam tuh gak tanam dia....

esok tuh aku ada exam...aku nangis ja kat skolah...exam sumua aku men hentaaamm..x wat..dah la math n sain plak...lepas bnda nih jadi...kami x bela kucing smpai la aku dajah 6..kawan abg aku bagi 5 ekoq kucing kat kami siap ngan mak dia..hahahaha.........

No comments: