Wednesday, May 25, 2011

please dont blame us !




yeay....EXAM IS OVER !! weeeehoooooooooooooooo..syoknyaaaa..takyah sekang mata baca buku :)




















"cik kak,mana habis gi..esok last paper..sejarah.lupa ka?"


"eh..yaka?esok ka last exam?"

"HALA...esok last..bukan rini"

"eh..paper sejarah bukan da wat ka semalam?"


"kena wat  len  la ngok...pasal kelas hang la"


syok eh cakap sorang sorang ! haha

yeah..exam tak abis lagi..esok ada paper sejarah..even exam sejarah da buat semalam

sebab apa? hmm..ni la orang kata

"sebab nila setitik,rosak susu sebelanga"

nak cita pown rasa besalah..sebab aku tatau cerita yang betol dia..dan aku mang telibat

tu tak leh nafi..sebab aku ada kat tempat "kejadian" *mcm kes bunuh ja =.=

nah aku cita apa yang aku nampak...nama nama yang aku sebut nih bukan nama betul :)

  
mulanya camni...lepas ja abis exam math..kami semua kalot la cek jawapan ngan orang len..mang lumrah la tu ka..then abis tu..aku keluar la kelas nak amik beg..sementara tuh..lepak la kat kaki lima tuh sat..kat luar tu mang ramai laa...tetiba aku nampak Ali , Minah , ngan Shanti lari kalot kalot masok kelas and aku dengar Minah kata (faster ali,faster) lari sampai langaq kursi meja..then depa berenti kat meja Mat.pastu ramai -ramai kerumun.aku pown pi la tengok pa depa buat...mana bleh telepas benda benda panas nih...haha...disebabkan badan aku nih kecik dan pendek..senang la aku celah celah masok pi amik tempat depan.pi pi tekejut gak tengok depa pi balaih ketas soalan exam sejarah.lagi 5 minit nih exam nak start.yang minah nih dok tngok reference book..Ali dok bulat jawapan...pa lagi time tuh..sumua pakat dok salin jawapan..tak sumua la..just segelintir..aku pown..ish,,niat jahat nih..amik pensel nak salin nih..baru tulis jawapan 1 2 ja..then nampak cikgu aku lari dok tempat

then then..cikgu dapat tau..pergh...menyinga cikgu...aku sumua tesengap tak kata pa..dalam hati besalah gak la..pastu cikgu pi habaq kat pegetua pa sumau..tapi kami still jawab soklan sejarah..tapi jawapan yang diorang buat tuh...langsong aku tak ingat..soklan pown tak ingat..pastu balek

tadi..pehimpunan...perghhh..MALU SIAL !!!   cikgu ghazali pi habaq depan umum..habaq nama ja kelas depan..tapi meniru..sumua boo tepuk tangan..kami ste malu gila babi..pastu cikgu umum sok sumua f3 kena amik exam sejarah len..sumua macam 0.0  haha....pastu kelas 3B kena tnggu...masa sumua dah belah ..pn Kiran mai kat geng kami....JERKAH teros...marah gila gila...pastu pi beratuq kat depan..kena lagi...pastu cikgu tanya sapa amik ketas tu? sumua tanak ngaku..then cikgu suruh sapa nak ketas tuh bangun..kami nih bangun la sebab nampak...yang baranya..budak hindu takmau ngaku..padahai,.depa la punca.

then aku wat la mua innocent aku nih...aku ngan aina..ahhaa...yang mana diri tuh..kena pi bilik kaunseling....kami dua telepaih..haha..cikgu nak amik statement...pastu..lepas exam muzik...membe aku kena panggil pi kaunseling..aku tak kena...then tengah aku dok baca buku, Peah panggil aku,kata suriani nak jumpa..aku dalam hati "pi daaah" sapa ungkit nama aku nih...tapa laa..pi la..pastu tengok..ada 2 orang dok tngu...depa pown kena bagi statement..aku orang last..time aku KENA 4 CIKGU ! hambek hang...



mula mula.cikgu suh senarai nama sapa yang aku nampak dalam kumpulan tuh..aku pown tulis lah kan...pastu cikgu tanya macam macam...then mai cikgu suriani...suruh aku crita apa yang aku nampak pasal semalam...aku pown cita la satu satu...pastu dia kata aku putaq belit crita...bara teroih..dia cakap..dia da tau sumua crita.sebab sumua da buat statement tadi..aku sorang ja last..babi..aku cita benda betoi.sumpah lagi...
pastu dia tuduh aku yang amik ketas exam tuh bagi kat Ali..then i was like : what daa FUCK ! !  

pastu cikgu suruh wat karangan pasal apa yang aku nampak.mang bara la tuduh aku macam..then tanya aku salin dak soalan tuh..aku cakap..sempat salin 2 3 soklan ja..tapi tak ingat..baru tengok page petama...pastu dia cakap "kamu jangan nak mohong saya" "tadi kawan kawan kamu sendri cerita kat saya kamu yang amik ketas exam tuh..salin sumua jawapan" (cikgu nak mohong agak agak ar..depa baru buat 13 soalan ja kot)
pastu dia cakap lagi " kamu tak payah dok bela kawan kawan kamu,depa la dok kutuk kamu..sumua kata kamu" lepas tuh teros aku tak caya cikgu..sebab aku caya kawan aku gi..diorang takkan bagi statement salah
lepas buat statement pa sumua.aku naik kelas..wat exam..mak ang aku sorang ja yang lambat wat exam..tapa sekbek paper sivik..senang.

abis exam..Kinah crita kat aku apa yang cikgu tuduh dia..bapak sial..tuduhan yang sama..haha..dia pown kena tuduh amik ketas exam tuh..kawan sampai nangis nangis kot..haha..cikgu nih pown agak agak ah...nak pelemah pown budak kelas kami...sumua kena bnda sama..so lepas tu aku lega sikit...sebab bnda apa cikgu kata kat aku..sama macam dia kata kat sumua yang wat statement..so..kesimpulanya esok sumua kena wat exam sekali lagi..and hari kami kena marah gila gila..tambah2 ngan pn kiran...pedas gila ayat dia..sedih pown ada sebab dia kata " this is what u give me for teachers day" "thank you so much"  yang pedih cikgu sheila ka.."tula kelas kuang ajaq cam tu la" hurmm

ste kena hina gila hari neh...tadi time aku ngan aku nak pegi jumpa kiran...ada la monkey sorang nih kata " namanya kelas pandai..tapi meniru ! " pergh..pedih..and time balek..ada plak 2 lagi monkey kata..dengan sengaja cakap kuat kuat sbb dia tau kami kat blakang dia " weh..esok kena amek paper sejarah skali lagi,mangkak betoi la depa nih" bara gila aku. 

so..we all plan nak wat card..giant card for teachers day...nak cakap sori kat teacher kiran :(  wat malu 3B ja kan...but dont blame us...just some of us yang buat..bukan sumua...so..jangan salahkan 3B..lagi pown still tatau sapa yang buat benda nih..benda nih tengah siasat.


DOESN'T MEAN WE ARE IN THE BEST CLASS

WE MUST DO EVERYTHING PERFECTLY !!

WE ALSO MAKE MISTAKE.

PEOPLE MAKE MISTAKE OKAY !!

SO DONT JUST BLAME US FOR WHAT WE'VE DONE

WE LEARN FROM OUR MISTAKES 




No comments: