Wednesday, November 06, 2013

SPM : day 1

alhamdullilah boleh jawab dengan tenang paper bm harini
satu ja aku frust gila.smua yang diorang spot haram tak masuk -..-
nasib lah aku tak begantung sangat
paper 1 bm section A ada spot
tapi tu lah aku tak baca -..-
keluar bangunan bangunan bersejarah
hapa lagi hentam bubuh apa yang aku ingat pasal sejarah
dah macam jawab esei sejarah
section B bolehla.aku amik soalan usaha usaha untuk membentuk akhlak terpuji
lebih kurang sama macam point dalam masalah sosial.jsut modified skit ja.hehe

then paper 2.punaaaaaaaaah .bahagian novel benda yg orang tak expect
bapak ah keluar sinopsis.nasib ah aku ingat novel azfa hanani.aku bagi 1 and half page.lenguh 
menulis taukk.soalan b tanya teladan and peristiwa.aku buat mcm tulis pengajaran la
bahagian tatabahasa jangan kata ah
semua dok spot cakap ajuk cakap pinda.natey berukk keluar pun tidak
kluaq frasa nama kejadah yang sumpah aku tak penah belajar kat sekolah
aku rasa menda ni cikgu ajar time form 1 ke hapa
serious aku tak penah belajar time form 4 n form5 
tu nasiblah
nih peribahasa .lagi haram
out of three aku just tau satu T--T 
susah kooot
dia bagi ayat  penyata mcm tu ja.suruh kita bagi contoh peribahasa
i) sengaja mencari susah atau bahaya
ii) sesuatu yang sudah pasti peroleh atau dimiliki
iii) orang yang bodoh kalau ada kesungguhan mempelajari sesuatu lama lama akan pandai juga

aku tau no. 3 ja.dah habis exam baru aku teringat jawapan dia.kaaan bodo gila aku T--T

jawapan dia 
i) sarang tebuan jangan dijolok
ii) takkan lari gunung dikejar , hilang kabut tampaklah dia
iii)belakang parah diasah lagikan tajam

aku cuma betul no i and iii ja.hilang dua markah.sayang gilaaa T-T 
hopefully dapat A jugak,tak kira ah minuh ka plus ka .

xdxd


No comments: