Tuesday, January 14, 2014

first day work

ohayouuu :)

*ekceli hari bukan hari petama.dah masuk hari ketiga dah.haha.penat punya pasal.nak update pun dah tak larat :(( hari ni aku shift pagi.jenoh gak la nak bangun sbb dua hari sebelum shift malam. hehe.la kat cafe .menunggu customer.tadak sapa mai -.- boleh bankrup oh tmpat nih.haha

first day aku keja hari isnin
bersamaan dengan 13/1/14 .hehe.aku keha shift malam.aku malu sangat sangat time nak masuk.well biasala aku nih.heheh
tahap 'kemaluan' mmg tokleh nak ukur dah.haha. masuk ja dalam tmpt tu.huh.awkward sangaaaaaaat.
aku tanya pekerja dia. manager dia ada ke idok. smua mcm aaa eee uuuu.haish. last last chef dtg kat aku. tnya harini ke start keja. haaa.then dia bawak aku gi masuk kitchen.bagi kat aku cap and apron.huaaa .mcm keja kat stabak. haha .then. dia kenal kan aku dgn 2 org laki.ntoh ler nama apa.tak ingt. depa 2 nih shift pagi.kiranya pkol 4-7 'shift betembung' haha . so pkol 4-7 akan ada 4 waiter la. depa pun malu.aku lagi lah malu.hmmm.aku gi kat bar nih.diorang lagi gi store.aku gi store depa lari mai bar.haish. nak ajaq aku apa nak kena buat pun malu.hmm depa dorang nih mmg tak cakap ngan aku sngat. thenn datang lahh si mak cik mak cik.nadd and fatimah.haha aku baru setengah jam ada kat situ.haha.bagus la jugak.tada ah aku nak bosan betengek kat kaunter.hehe.lepas ja depa balik. tetiba ada ja mamat meluru masuk.aku ingt dia customer.rupaaaanya partner aku untuk shift malam.ingt tak pasal aku ckap mamat hensem tuh. haaaa dia la XD aku satu shift dgn dia.heheh.dia masuk lmbt.n mmg dah jadi trend dia.org masuk keja pkol 4 dia masuk pkol 5. hehe. dia baik sngt. sementara dua org tuh dok lari dari aku duk kat dalam store.si mamat ni jelah yg nak smbg ngan aku pun.haha.mula aku ingat dia nih tua dari aku. lepas tu.....

dia tnya aku. "lepasan spm gak ke ?"
aku jawab ye lah kan.

*terbenti sat.first customer dtg rini.heheh.

sambung sambung.

lepas dia tnya "aliran apa"

aku jawab sains

nthen dia kata. "budak pandai lah ni.(gelak gelak nthen belah)

rupanya dia sama umoq ngan aku.heheh. sebab dia kata budak lepasann spm gak ka.kann

haha tesenyum la aku.budak pandai la sngt kan. hahaha

nthen rehat.aku belah pegi secret recipe.habis gak duit aku T.T nak jmpa depa pnya pasal.haha

lepaa tu aku sambung keja balik.
mcm mcm lah kena buat. hantar ayaq hantar makanan.kutip bekas org makan. paling banyak cuci pinggan -.- pinggan ka aku.aku ja pingga. ni mesti kena sumpah akim.panggil aku muka pinggan.hehe.

banyak gaklah cust dtg. pkol 7 depa 2 ekoq tuh balik.tinggal aku dgn mamat tu.dgn sorang lagi india.dia tukang buat coffee pa semua.dgn chef.

bila ja nak hntaq makan ka.nak pi kutip bekas makan ka. mamat tu msti cakap " jom " kat aku.haha

lagi hat lagi dua tuh.haraaap.aku la buat semua.

then kalau nak cuci pinggan.

aku cuci.dia kat sebelah aku tolong lap.hehe sweet tak kami

sweet sangat la kaaaan.hahah

dia je lah kawan aku kat sini.

pastu dah nak tutup.

dia ajar aku cara nak cuci kain lap lap meja semua tuh.

aku duk ja tepi sinki.saja buat muka bodo.biaq dia buat semua.HAHAH

kat situ je lah kami sembang banyak.

kami tak bahasakan aku hang ka.sya awak ka.kami bahasakan nama.

kat sini nama aku nadia.sbb nama fathirah pnjang sngt nak letak dalam comp.dia letak nadia ja. soo semua panggil aku nadia.kecual chef.dia panggil aku adik.haha

masa dah malam mcm tu.pkol 10 lebih kot.yg india tukang buat ayaq offer nak buat kat aku.haha tekejut gak aku.tnya dia free kee.haha dia kata nak tolong buat.haha.mau je lah. alang alang.mintak paling mahal.mocha ! 10 hengget. huu sedap.dalam dalam dok sejuk.mnum mocha suam.perghh.haha

depa kat sini semua baik baik ngan aku.cuma 2 org tu ja yg segan ngan aku.aku lagi la segan kan.hahah

kami balik lambat sngt haritu.sbb ada customer ni tak reti nak balik.bak habaq dah awai awai.kami tutup pkol 12. 12:30 depa duk sembang gi. -.- tepaksalah tutup pkol 1.kemas kemas pa semua.

then aku bukak apron.tnya kat mamat tuh."aaa yg ni nak letak mana

dia kata maih kat dia.maksudnya bagi apron tu lat dia. dia tolong aku lipat.hehe.then aku masuk store nak amik bag. then dia masuk amik cap aku. bior je lah. aku nak kemas bag. .then aku masuk kitchen.dia panggil aku.

duduk kat kaunter cashier.bawah tu ada rak.

dia kata."yang sini 'k' punya. nadia punya kat tepi 'k'.

dah tu tlg bagitau manager yg aku nak balik.heheh the end.mmg penat sangt

kesimpulanya - kalau k ada. kami buat keja sama sama . kalau dia tadak.aku buat semua. 2 org tu cuma amik order n hantaq. haha apa apa je lah.nama pun baru keja
aku lagi suka kena buat something dari dok tecegat ja.dah la kena bediri ja.

btw.hari ni aku shift pagi dgn salah sorang dari 2 ekoq tuh.antara waiters dia la paling tua.kami hat lain sama umoq.hahah

byeee

*tngok punya aku type.maknanya tadak customer.dah 2 jam bukak.baru sorang -.- tu pun bli coffee ja.

No comments: