Tuesday, January 07, 2014

job hunting !!



jaaaaang !!hehe

semalam gua gi cari qeja (kerja) kat sunway .
besama sama rakan tecinta.0.o
renyah la jugak nak cari reja
duk ingat pi mintak boleh dapat
besala.pestaim .haha
first kami pegi mintak kat dalam parkson
katanya ,promoter kena lebih 18.
tapi kalau mintak untuk jadi staff and cashier boleh la
gua tak paham apakah keperbezaanya disitu,haa tediaa.hahah
haha tapala.tapi time sampai.ada sesi pekenalan/ceramah ka gua tatau
tapi yang pasti kami dah lambat sehari
semalam diorang dah buat pemilihan.so hari diorang dah start qeja
makna nya dah penuh.peluang kami nak dapat situ,agak tipis agak la
haha
kata orang yg jumpa kami tu.lagi 2 hari dia call.maknanya esok.
tapi aku mmg tanak reja kat dalam sana.
aku ikut depa ja.
then . gua memang dah nekad nak reja secret recipe
katanya ada qeja kosong
so pogilah mintak sana.
tapi ramai jugak yang mintak sana
kami saja dah 4 orang . 
masa kami pi dah ada 2 orang mintak
then lagi 2 orang.
sorang dah kena interview.
time tu takut jugak.
yer la.persaingan tu kuat
tapi apakan daya.bukan rezeki gua :(
maybe sebab aku nampak mcm tak normal
T-T
salahkan eyeliner yang gua pakai.bila dah lama.dia jadi agak comot.
sebab gua tak pakai base dia.terus pakai.tu bila dah bepeluh.haa.cair la
mata gua mesti hitam punyaa
gua pakai pun sebab nak bagi nampak mecet T-T
tu la org kata.first impression tu penting.
qeja kat secret recipe dapat kat nadd and fatimah.btw gudluck.
happy for u guys.

then .kami bepecah,nadd and auni.mintak dekat bread history.
gua and fatimah pegi tempat lain kejap
then jumpa satu butik baru bukak
saja je mencuba nasib
tapi butik tu baru sangat bukak.so dia tak pakai pekerja lagi
tapala.atleast fatimah boleh guna toilet dia.hahha
then .kami pegi gym.bukan nak cari qeja
nak tengok pakej dia,
oyolah.kami dari dulu mau kuruih
masuk laa.dekat herfitness.khas tuk perempuan
so mmg terbaik
pakej dia pun terbaik menjilat duit
seriously murah.aku tak sangka semurah tu
dok ingat beribu la.
3 bulan 3 ratus.sehari nak berapa jam pun takpa.unlimited
kaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaann !
so yang tu paling murah
mmg kena sangat dgn plan aku.nak turunkan 2kg.or maybe more than that
dalam masa 3 bulan.wahhh.gitu
then .tejumpa cikgu.*skip *skip. dramaaaa

ah then kami ke secret recepi.then nadd n auni ke belah sana
katanya nak jumpa cikgu
kami ingat mintak boleh dapat kat tempat yg sama
tapi tak.dia hantar kat tempat lain.
hantarnya ke penang huih
JAUH BENO
katanya nak bagi asrama.duduk free
dekat dengan bread history gurney
ahh mmg mak gua nak bagi la sangat kan

tapalah.isi je lewww
then pergila dua orang bidadari ini.yang lebih comel iaitu gua
bertemua witches di sana nun menanti
hahaha
diorang pegi mintak reja dekat satu cafe nih
first gua dgn fatimah dah lalu.tapi ingat kedai cina
so tak la masuk
then diorang cakap kedai melayu
depa dua dah pegi mintak.kami je lah belom
apa lagi.mencuba nasib
tapi apakan daya.tadak satu pun dapat
belum rezeki aku kaan.
satu hari aku tunggu call.satu pun tak
sedih gak.sebab aku dah malaih nak keluaq cari qeja -.-
hahaha
tapalah.aku tak perlu reja lagi sekarang.sebab aku busy bulan nih
dengan kelas driving lagi.dengan nak pegi holiday.
satgi kalau dapat reja.dok mintak cuti.tak pasai kena buang reja.haha
ada hikmahnya tu.kaan.hahah

okeyh boiiiiiiii!




No comments: