Sunday, March 02, 2014

last day working

well hello thereee
how u doinnn ? gooood?
really ? like i care huh

blerkhh btw
lasssst fridaaay nightt
nanana
i mean morning.emm not so morning
my last day working at le cafe
yeah i know..its only about 1 month and half
i got my own reason why i quit
its kinda sad tho

13/1/2014 - 28/2/2014

pengalaman kerja.yang takkan aku lupa
banyak best and tak best nya
seriously masa jumaat haritu aku sedih sangat
tapi tak tunjuk lah
pagi tu aku kerja ngan kai
well aku tak cakap sapa yang aku keja last haritu
cuma bagitau kat kak ida and fahmi
maybe depa yang bagitau yang lain.rasanya lah
hari last aku kerja haritu lah paling ramai customer
paling banyak aku serve la antara hari hari lain
so memandangkan haritu hari last aku
i do my best okaaaay. haha
memang busy sangaat sangat smpai aku nak pegang fon tak sempat
well thanks khai .tolong aku
even kena marah jugak ngan dia -..-
bukan la marah macam mana

aku tengah letak pinggan dalam sinki.
sebelah lagi tangan pegang talam penuh pinggan lain la
so tengah tengah letak.
khai suruh hantar ayaq
aku pun macam haaa ok
then dia datang kat aku 

"tapa tapa,maih kai buat"
so dia dah pegang talam tu.mmg DAH PEGANG
aku lepas la talam tu
then talam tu mcm nak tebalik dah
then dia mcm marah 

" hati hati lah.kalau jatuh mcm mana"

eee hang yang salah -..-
nasib aku nak cepat.dah aku rimbuk dah.

dua kali tau dak mcm tu.benda sama jadi.
hari yang sama.

dia selalu cakap kat aku "hati hati"
bila aku nak hantar air ka
nak angkat cawan/pinggan
bila aku bagi jatuh benda

contoh. masa hari yang sama gak
aku memang suka main dengan talam.lambung lambung
pusing pusing.selama nih tak penah jatuh pun.
tetiba hari tu jatuh.punya lah kuat bunyi
ada customer palk tuh
aku dengan malunya kutip talam.jalan dengan macho habis
kutip cawan T-T 

then nak masuk dalam kitchen.
dia cakap "hati hati" sambil gelak gelak / senyum
muh tuh yang kono hati hati
dua dua tangkai pintu dapur hang bagi pecah -..-
haha

so dah pukul 6 lebih time tu baru lah customer reda skit.baru lah aku dapat rehat
then ajmal and fahmi datang.
yang lawaknya.
fahmi ar.datang tanya kat kak ida.
sapa letak beg dia dalam peti aih.
ahahaha
yang selalu dok pedajei fahmi nih kak ida ngan abg azni
hahah
depa pi buh beg dia dalam peti aih
dia maih dia crita.
time dia nak balik .beg dia kerass.
bila dia  galas nak naik moto
beg dia cayaq basah habis
sumpah lawak gila time tu
kalau baca mmg mcm tak lawak
dengan kak ida gelak mcm hapa lagi
satu kitchen tu gelak punya kuat.hahaha
then.sebab haritu last day aku
saja buat buat manja ngan kak ida.
suruh dia buat kat aku sandwich.
aku pun satu hari tu tak sempat makan 
heheh.nasib baik kak ida rajin XD

sankyuu kak ida.

then amik amik gambar kejap before aku balik .




jangg.even tak cukup orang
hahah abg azni cuti so dia tadak
gavin plak tolong amik gamba nih
so from the left me
next to me tu lah khai .then fahmi 
chef and ajmal
yang kecik moleh tu kak ida.

aku harap none of them jumpa blog aku.-..- malu aku
hahaha


ekceli .aku jarang sangat nak cakap dengan depa
cakap bila ada benda penting ja
ahaah.sebab kan aku form barrier .halang diorang dari kenal
aku yang sebenar
and aku tukar character . guna nama NADIA
so tu lah
nadia .
pemalu .pendiam .baik 

depa tak kenal sapa fathirah/teah
hahaha
aku buat mcm tu sebab ye lah.aku orang baru.aku tak kenal sapa
kalau aku buat perangai aku.takut bagi bad impression
so biar lah .diorang kenal dulu the bright side of me.
kan.tapi nampak nya diorang tak smpat nak kenal
the dark sight of NADIA.or my true colour.which is good i think
haha

and tengoklah betapa sopan nya aku amik gambar ngan depa.hahaha

sebab nya aku happy kat sini
is because of them
depa punya perangai and telatah
boleh pecah perut gelak.hahaha
and mcm mcm perangai ada.haha

kak ida.abg azni.and chef
boleh dikatakan the great trio
bab cakap benda lucah.


kalau tambah fahmi.menjadi jadi.hahaha
kadang kak ida ngan abg azni ja
depa nih
yolah depa ja yang dah kahwin kat situ
yang banyak jadi mangsa dengaq
aku lahh T-T
sebab aku dok kat kitchen.
yang lain duk kat kaunter
bila depa nok melawak lucah.aku ajdi awkward gila
sama ada aku senyum n then belah
or aku pakai earfon
hhahaha kadang kadang 
depa cakap
"haaa nadia jangan dengaq.tutup telinga"

hahaha aku pun tutup tlinga lari keluaq -..-

hahaha kdg lawak lucah depa lawak.takleh tahan woh nak gelak
satgi gelak depa ingat aku pun sama jaa. hahaha

kak ida nih.dia lah yang slalu dok start cerita cerita lucah nih
before dia mai.mmg bersih murni tanpa sebarang crita lucah
hahaha.mai dia ja.semua otak kotoq teroih.haha
dia cepat friendly.cepat sesuai kan diri.jeles gak ngan dia.haha
dia manja ngan kami mua
hahah.bukan la manja hapa.manja kasaq kasaq gitu
haha mcm adik kakak
tambah kat khai."adik" paling dia suka.hahaha
kat fahmi " adik" paling sayang
kat ajmal .paling meluat.hahah sbb dia slalu dok kacau kak ida .hahah
aku lah paling normal kat situ XDD
abg azni.dia nih rajin telebih.suka mengemas.yelah bila dah tada bnda nak buat
dia cuci habis satu cafe.bila mai mood dia lagutu.kami mua buat busy
kalau dak dia suruh cuci nuh cuci nih
hahaha ritu dia paksa aku fahmi ngan ajmal cuci toilet -..-
dia lawak gak kekadang.kuat perli.kuat buli aku -..-
suka paksa aku duduk kat kaunter.jangan lebih line masuk dapuq.
sampai dia kata boleh keluaq.hahaha.mmg teperangkap la
kena duduk ngan ajmal -..- kadang ngan khai.
selalu gak dia kacau aku.
"nadia dah makan.meh abang nak suap meh.nga nga cepatt"
haha aku just senyum ang buat keja.tak layan gak kekadang
hahah sebab aku tatau  nak react mcm mana bila dia buat mcm tu -..-

chef.aku tak suka dia.tu ja.hahah

oke ajmal.dia nih jiwang .
sebab nya dia suka dengo lagu jiwang -..-
bukak kuat kuat plak tuh.lagu jiwang melayu lah
hahaha.perangai dia a bit mcm zul.cuma JIWANG
haha.suara garau habis.suka main game
suka tengok running man.and tak banyak cakap gak la.
dia suka buat reja sendri.tak amik port apa jadi.haha
and paling pemalu ngan aku.tapi kadang kaki kacau.
suka kacau kak ida.
ayat dia selalu 
"nadia hantaq ayaq"
"nadia serve ice water"
"nadiaaaa.NADIAAA"
"nadia.hantaq ayaq lagi.hehe"
bila aku tanya dia something.
pusing tngok muka aku dengan dramaticnya
"ya .apadia" -.-
haha.kadang lawak gak la.
tapi tatau kenapa.muka dia annoying sngt
maybe sbb perangai dia mcm nak mcm zul.tu aku jadi meluat .haha rasanyalah

khai.emmm
dia anak bongsu.manja gila.sangat
haritu mak dia datang,siap suap makan hah
aku pun kadang mak aku suap makan gak.tapi aku pompuan .tapala
DIA LELAKI KOT.oii kat public plak tuh.kat rumah tapa lah
hahaha.dia emm sensitif skit.kuat merajuk.benda kecik pun dia nak marah
tak suka orang kacau rmbut dia.haha.
suka buat muka org cacat.hahaha bila dia melawak ngan kak ida.
keluaq habis muka cacat dia.
haha.sebab kan kami sama anak last
aku paham dia skit.dia nih pemalu.so aku paham pemalu dia mcm mana
haha.mcm dia segan nak buat something kat tmpt dia tak pnah pi
dia nak beli makanan kat kedai melayu.tapi dia tak reti.and dia malu nak beli
kalau aku pun.mmg tak ah.malu.sbb aku tak reti
nasib lah dia nih ada ajmal.ajmal la pegi beli kat dia makan
hahah dia nih mcm uke skit.
HAHHA boleh ship dia ngan ajmal.or ngan fahmi
sweet sangat depa tiga.XD bahahahha
so what else.emm dia pendek.
tapi nak tinggi.tu ja kot.

last but not least. fahmi.
dia playful.senang kena buli.rajin gak lah
sebab semua benda dia nak cuci .semua bnda dia nak buat
grrrrr.suka melawak.ntah la dia nih.haha dia agak open.
apa ja iya ja.haish susah nak describe dia nih
haha suka gaduh manja ngan kak ida
depa selalu pair aku ngan dia -..-
haha benda mmg melawak ja.tapi kadang depa buat lawak
haish.tau je lah aku bukan suka kena pair pair nih
tapi aku mcm oke ja.sebab semua tau.fahmi dah ada .
aku pun dah ada.ekhemmm.hemm.nanti aku cita eh.hehe
kira kat sana.aku awek dia la.
fahmi nih agak blurr gak.ntah la.dia nih lawak la.
hah dah.habis.

emmm gavin.dia sorang ja india kat situ.dia barista.sama mcm abg azni
aku tak bnyk cakp ngan dia.
tapi kalau aku buat salah.dia suka gelak
suka tuduh aku bagi pecah cawan  :(
tapi mmg.aku penah bagi pecah cawan.tapi bukan salah aku
cawan tu dah retak.
and aku penah gak bagi tumpah ayaq kat customer.hehe


itu je lah kot.
bnyak lagi benda lawak yang jadi
malas nak type pepanjang ja.
nih pun dah panjang.
haha biarlah yg lain jadi kenangan dalam otak aku nih
hopefully aku tak lupa :))

well.sayonara friends :)
the best colleague i ever had.
thanks for everything
*crying* 







No comments: