Saturday, March 08, 2014

#mh370


8 march 2014

bad news yang mengejutkan semua rakyat malaysia dan juga luar negara.
digemparkan dengan berita malaysian airline terputus hubungan ketika penerbangan dari kuala lumpur ke beijing,china.dan diyakini terhempas di perairan vietnam.

takziah kepada keluarga kalau berita tu betul

macam macam rumours ada and memeningkan.tatau betul ke tidak.

ada yang cakap . kapal terbang dah terhempas. dan semuanya dah meninggal
katanya marine vietnam and china dah pergi rescue awai awai lagi.
dah memang komfem mh370 terhempas.
media malaysia tanak sebarkan cerita sebab mereka tak pasti lagi.sebab bangkai mh370
belum jumpa lagi.
and ada jugak cakap. "pihak-pihak" yang bertanggungjawab dah tahu kapal terbang terhempas
cuma tanak sebarkan kat rakyat malaysia lagi.kononya nak bagitau yang army malaysia nih pun tolong cari 
mh370 nih sedangkan vietnam ngan china dah jumpa dulu.
ada jugak yang cakap mmg sah terhempas sebab  tehempas  dekat dngn tempat cari gali minyak
syarikat talisman malaysia
najib sendiri pun telepas cakap time sidang media
entah la mana betul. manusia
dari apa yang aku rasa . mh370 dah terhempas.rasa je lah

Tapi kita tak tahu.

ada yang cakap.mh370 masih lagi hilang
mendarat kat satu tempat . semua selamat
mendarat kat atas air.
aku nak percaya macam tu jugak.
ye lah.bayangkan kalau one of my family ka relative ka yang jadi mangsa
mesti beharap yang depa semua selamat kan.
even aku tatau diorang semua tuh
aku still mengharap diorang semua selamat
even kalau dah terhempas sekali pun. at least diorang selamat

ntah kenapa.aku yang sedih lebih.
lagi dengar pasal berita nih.lagi aku sedih
kalau aku dah sedih tahap ni.apatah lagi keluarga mangsa semua.
all we can do now is pray for them hoping that they still out there .alive

aku tak paham dengan manusia yang makin bodoh sekarang nih
ada yang buat main benda nih. artis bodoh mana tah
yang paling bengang .manusia yang kaitkan dengan politik dan agama
kenapa bodoh abadi sangat
tadak kena mengena pun kapal terbang tehempas dengan politik.atau agama
i mean kalau kaitkan dgn agama macam "ni ketentuan ALLAH." "ujian dari ALLAH"
itu tak perlu bahas la. 
tapi nih yang pendek akal sangat
"padan muka.ALLAH balas balik" bla bla bla
ini semua merepek.

sakit hati tengok.

whatever it is . just pray

tunggu berita esok. 

chow


No comments: