Saturday, April 12, 2014

Plkn 2

Dear diary ! Bahaha
Pejam celik makan berak . Dah seminggu aku kat kem plkn tasoh beseri perlis. Since harini sabtu and hari cuti . Kami dapat balik henset. Boleh lah aku update tiap tiap minggu kan XD
Tapi problem dia kat sini . Line payah nak dapat. Mana tak nya . Kem kat dalam hutan belantara mana tah . Hish . Tapi tapa . Aku kalau boleh nak update gak selalu . Kenangan . So aku tak kan lupa
Sehari dua kat kem nih memey boring . Last aku update hari kedua aku kat sini.hari ketiga . Orang perlis plak datang .still tak ada aktiviti.

baju kelas

Then the next day . Selasa . Aku tak ingat sangat dah -..- kami buat apa tah . Tapi yg pentingnya . Satu gang yg dalam kumpulan delta yg penah aku cita dulu . Skang dah jadi gang aku .kira mcm kami dah kawan. Even baru seminggu kami kenal . Tapi dah mcm lama gila kenal . Gila depa boleh tahan . Tak larat gelak dengan depa nih . Sebab kan mcm mcm aktiviti dengan delta . Mmg kami rapat lah .dalam gang aku tuh ada aku . Iz . Alya . Nadia . Yana . Nazatul . Nabilah . 


Rasanya hari selasa tuh ada ceramah . Yes ada ceramah . Ceramah kesalamatan tak silap aku . Mcm biasa . Aku bukan boleh dngar org cakap.mata kira nak lena ja la. Haha. Mmg lena sungguh XD .tak banyk aktiviti . Just yg biasa mcm kawad. Bla bla bla .
Hari Rabu . Masih . Ceramah . Ada 2 ceramah . 2 CERAMAH BEB ! GILA BEB ! Pagi tuh kami ada pt. Mcm senaman pagi. Gila kau lari padang bola 2 kami. Teborai segala jantung usus aku -.- then kami ada ceramah apa aku tatau sebab aku lena . Mana tak nya .setiap hari bangun pkol 5 pagi . Mengantuk kot. Tak sempat nak tidoq petang plak. Tidoq malam pkol 11 . First punya ceramah tuh . Aku tidoq atas kerusi . Sampai tenganga mulut. Mmg kena bahan ah dengan depa . Then balik dorm menda semua . Then 4.30 ceramah kesihatan . Tidoq lagi lah . Aku selalu kena bahan sebab suka tidoq -.- dengan sbb aku bawak 2 bantal busuk. Well tak teah namanyakan kalau tak tidoq. Haha btw .kat sini pun semua panggil aku teah .XD
Then khamis. Kelas pertama kami .oh ya btw. Syafiq budin . Wizdan . And afif . Satu kem dengan aku. Kejut gak aku. Semua budak kelas science dapat kat perlis. Yusof perlis gak tapi dia kat kem lain . K sambung . Waktu kelas kena pakai baju kelas. Baju dia mcm baju kilang . And kena pakai kasut tinggi. Kasut aku dpt tu besaq skit..mmg jalan tekedek kedek ah. Sat sat kasug tekeluaq.malu baq hang.  Oke kat class bukanya blajaq mcm mat skolah . Blajaq pasal diri sendri pasal masa depan .cara baiki diri. Yadda yadda yadda . Kelas pertama . Panggil CB . Lupa nama dia . Yang nih blajaq pasal diri lah. Ada 4 modul kot semua nya. 1 modul dipecahkan kepada bnyk tajuk. Kelas start pkol 8 .sampai 12.30  . Kelas dia tak ikut company . Cikgu gabungkan semua company .pecah pecan . Nasib ah kan . Aku dapat kelas no 4 .sama dengan iz . Gang aku semua dapat dua dua mcm aku ngan iz  . Alya dgan nazatul . Nadia dgn nabilah . And yana dgan miza. Aa btw . Miza budak baru . Dia datang dari johor.dia sorang sesat . Haha tatau kenapa dia dpt kem perlis  . Dah lab dia kena dtg perlis sendri.bas tak pi amik. Nanti aku cita pasal miza nih. Post dah panjang sangat XD
Okeh kelas pertama belajar pasal 'saya'  mcm kenali diri . Then pasal . Mustahil ka boleh . Kira mcm main game la bnyk . Game bodo bodo . Haha yg memerlukan komunikasi antara satu sama lain . Ou ya wait. Dalam kelas tu ada lebih kurang 60 org. So dipecahkan kpd 6 kumpulan lagi .aku mcm biasa sama dgn iz XD mula dalam group aku ada wizdan . Then dia pindah masuk group lain . Tpi serious baq hang. Wira kat sini semua tak hensem.  Habis kelas . Makan pa semua. Tetiba ckgu huat pengumuman. Semua kena pakai full celoreng. Ah sudah . Kenapa plak kan  dah ah panas gila babi. Nih panas tarak main main punya .pakai bra saja pun boleb bepeluh.dah la pkol 4.30 ptg. Rupanya kelas fizikal. Kelas pagi. Dalam kelas la. Kelas ptg aka kelas fizikal.outdoor. so mula ada ceramah dulu. Gila hang duk dalam dewan pakai full celoreng. Dngaq ceramah pasai kawad. Aku mmg tarik diri dulu. Gua mau tidoq dulu nah XD habis ceramah then practise kawad. Dalam baju celoreng tuh ada lagi tshirt celoreng. Org panggil inner.dah ar tangan panjang.peluh meleleh toksah habaq. Srupa ayaq terjun.
And malam tuh aku join team koir . Best gila XD
Then jumaat . Kelas pagi. Blajaq pasal 'sikap' kelas mmg boring gila babi . Haha . Tak syiok . Awal awal nih tadak lagi aktiviti lasak. Dia slow dulu. Dlm bulan 5 nnti baru ada. Skarang nih habis kan kelas dulu . Tpi mmg ah.aku baru seminggu kat sini. Dah terbiasa kot. Semua on time .kdg tuh tebabas gak. Hahaa. Habis kelas . Wirawati tak buat apa  sangat . Sbb .laki muslim pi semayang jumaat . Habis tu kelas fizikal plak. Ceramah lagi lahhhhh . Haha tapi time tuh hujan lebat . Aku lena lu .hahah . Then habis ceramah. Ada kbkkk kot . Entah la dia panggil apa .mcm group delta laki pompuan .kami kena bincang pasal nama kumpulan . Moto visi bendera jadah semua tuh . Nama group kami RENTAP. sempena nama pahlawan sarawakXD pkol 5 ada latihan koir. Kami kena nyanyi tuk sukma perlis . Then malam lagi . Latihan koir . Kami belatih 2 hari je tau. 2 lagu . Satu malaysia and i am 4 u. Bukan nyanyi saja. Siap kena menari XD sbb sabtu tuh dah sukma.
Okeh sabtu. Harini lah . Pagi tadi tepat 6.30  .kami dah belah pi sukma tu lah . Group koir and atlet ja pi  . Kami lah org petama keluaq dari kem  dalam awal kemasukkan XD  . Aku duk ingt sukma perlis nih mcm kat stadium lah . Rupanya . Ceh . Mcm dataran kecik . Kat kampung simpang empat -.- kami menyanyi la kat sana dgn budak budak sekolah. Dgn mak cik mak cik kampung . Habis tu . Ingtkt group koir takyah lari . Rupnya semua kena. Mmg penat gak ah. Baru satu checkpoint . Habis checkpoint petama kami naik bas . Terus pegi checkpoint terakhir . Tunggu yg lain semua lari habis. Kira kami nih mcm pembuka and penutup larian sukma ah.lama gak kami tunggu dalam bas..lena punya lama . Tetiba kena gerak. Bangun bangun . Nak lari dah . Bayangkan bangun bangun tidoa terus pi lari - ..- lari tuk checkpoint terakhir . Then habis dah . Pegi lah makan dekat sana . Macam depa masak nasik . Lauk danging kunyit sambal belacan and sayuq  . Tuk peserta. Mmg perghhhh  sedap tak tekata  .ya lah kat kem jgn harap dpt makan mcm tuh . Depa masal alaih balaih ja. Sayuq busuk  udang busuk.ikan hangit .habis tu semua tunggu tuk cabutan bertuah plak. Tetiba nama aku kena panggil . Tah aku dapat apa . Tauk tak aku dapat aapaaaaaaaa !!!! Aku dapat 10kg beras !!! Aku dpat BERASSSSSSS -.-  HAHAHAHA . banyak gak pelatih2 dpt beras . 2 pelatih n sorang cikgu dalat basikal. Gila kau nak kena usung beras tu -.- then habis balik sukma . Kena sambung company pyn tugasan.bendera apa semua tuh.aku dlm bahagian melukis. Tapi aku tak buat apa pun.haha wira konker semua -..-
Ouh ya balik sukma tuh baru kami dapat henset .
Yang tu jelah kot. Nih benda main ja aku nak cita. Side story aku cita esok. Esok hari melawat. Mak aku semangat nak mai.siap masak spagetti lagi kat aku .aaa teharunya  . Okeh dah. Sekaranv dah pkol 12 lebih . Aku patut tidoq .byeeeeeee XD

No comments: