Saturday, May 03, 2014

Plkn 5

Update yoh . Heheh
Cute
Mulakan dengan ahad lepas yerr.
So last week . Hari ahad hari melawat lah. Parents aku datang . 2 minggu sekali . Kali nih . Nadia ikut sekali. Tu lagi excited. Mula ingt auni and fatimah datang. Tapi tak jadi :(
Sabtu ahad slalunya kami lepak dalam surau. Sejuk and sbb nak charge fon . Mmg buat mcm tmpt kami ah. Dalam surau tu ada katil. Mmg tidoq situ lah slalu . Then pkol 11 lebih parents aku datang.miza ikut aku. Sbb nak pegi dkat family along. Boipren dia . Last last sbb malu . Dia duk ngan aku . Makan makan . Mak aku masak ayam masak merah . Tiap kali depa dtg mesti bawak makanan bnyk gila mcm tuk 5 bulan nuh . K bohong. Seminggu ja dah habis. Hahah . Ekceli aku tak sangka parents aku rindu gila kat aku. Hahaha. Kat fon mak aku siap ada gambaq aku masa depa mai melawat aku haritu. Hahah barang aku tak ingt nak suruh bawak pun mak aku bawak. Dia ingtkan . Haha.abah plak asyik smbg ngan aku. Tnya mcm mcm. Kalau kat rumah mmg jarang cakp. Then siap belikan legging army kat aku . Katanya sbb aku suka. Hahah haa kesian kat nad. Tnya mcm mcm . Aku tatau nak jawab mcm mana . K plkn tak best. Hahah aku nak balik. Penat doh duk sini lama lama.

Then ptg ahad tuh ada latihan . latihan tuk persembahan bakat group aku tu lah. Sbb esok tuh dah d date. Aku bawak gitar. Haa ni nak cita
Time tuh kami kat dewan makan. Group aku semua ada la. Duk practise menari menyanyi pa semua .aku tngah dok test main lagu tuh. Tetiba ada lah sorang mamat nih. Bam bam skit. Duk depan aku. Aku buat tatau la mula mula. Tapi lama sngt dok tngok aku. Aku stop main gitar. Then tengok dia . Pastu dia kata . "Tapalah. Teruskan main" aku jadi awkward terus . Pastu dia mntak pinjam sat . Aku tnya reti main gitar tak. Dia kata reti skit skit . Pastu aku bagi kat dia .then dia main picking. Tenganga aku dengaq dia main . Dia main satu lagu aku familiar gilaaa. Aku lompat lompat mcm org gila nak teka lagu tu. Then give up . Tnya dia .nih lagu apa. Dia cakap lagu org putih. Aku tnya band apa nyanyi. Dia cakap a7x. Terus aku haaaa so far away kannnn. Then dia cakap haa. Ingtkan pompuan tak layan. Aku cakap tu band fav aku. Hehe. Pastu aku suruh dia main main lagu lain .lagu a7x lah . Aku duk sebelah dia sambil nyanyi dear god. Hehe . Tapi kejap sbb lepas tu aku kena ikut skali practise .:((
Then esok tuh kami buat persembahan . Kairi yg main gitar. Cikgu cakap persembahan kami persembahan comel . Hahah . Memandang hari tu kelas modul terakhir. Blkang buku modul tu . Ada tmpt amik no . Emel apa semua. So dalam group kami tuh.kami tukaq tukaq lah no tepon . Wechat semua . Hehe . Ptg tuh kelas fizikal ada game ayaq. Aku tak main . Tak larat . Mandom skit hari tu. Lagi pon aku bara ngan semua org. Aku jadi penyokong ja . Haha. Slalunya malam kami habiskan masa kat surau .pkol 7.15 smpai 9 .30 . Then supper .pastu ro call . Tidoq. Mcm tu lah tiap malam.boring kan rutin kami.

Selasa.
Pagi tuh pegi tasik lagi. Tapi matahari tak dan naik . Kena pegi kantin dah . Makan pagi.hari ni kelas modul baru. Modul budaya kerja .ingt tak tukaq kumpulan . Rupanya kena gak . Kelas kami ja tukaq kumpulan. Aku sedih kot. Aku tepisah ngan buddy aku sofia :( kami mang rapat dlm kelas. Aku slalu manja manja ngan dia .heheh. tidoq kat dia . Main2 jari . Kdg dia panggil aku syg . Kdg pngil kecik. Bukan les oke . Mcm adik kakak oke. Haha . Group aku mula tak best. Then maih la pendatang haram 2 ekoq. Syidan and kamal. Monyet yg x boleh tepisah. Depa dua dari group lain . Tetiba ja jadi group kami . Haram betoi. Mmg jadi senget la group kami dgn otak sewel depa -..- haha tapi sewel sewel pun si kamal ni kreatif. Tadak dia mmg tak jalan group kami. So aku agak suka group baru aku .sbb aku hilang malu. Masa group lama group fearless ada syed. Aku malu skit. Kali nih group syed kat sebelah group aku. So kami slalu duk sebelah2 . Membelakangi lah  . Ahah ptg tuh kena pakai full loreng. Blajar pasal kembara halangan . Riadah plak practise lagu 1 malaysia and im4u tuk sukma  lagi. Kali nih satu kem pegi.bila nyanyi group delta paling semangat . Haha buat bulat . Nyanyi ramai2 .

Rabu
Senam robik.bla bla bla. Then pegi kelas.
Hari ni pasal temu duga . And penemu duga. Semua akan rasa jadi temu duga and jadi penemu duga. Aku mula temu duga org. Tnya soalan susah susah. Org kedua dpt iz. Ahha mmg lagi ah. Suruh nyanyi lah apa lah. Hahha. Then aku plak jadi penemu duga. Aku dapat kat budak laki. Kat ayie and sorang budak cina. Kononya syarikat depa tngah cari artis. Haha depa pekena aku gila gila . Suruh aku bediri lah duduk lah. Pastu suruh aku belakon . Then depa kata depa tngah cari heroin . Heroin kena tinggi . Aku cakap aku pendek. Dia tnya tinggi aku . Pastu depa geleng kepala. Cakap u tak boleh jadi heroin. Heroin mau tinggi . U makan banyak skit. Tapi tapa. Kita ada watak extra . Haha . Haram jadah . Lawak depa. Hat lain lagi teruk . Kena menari lagi. Pumping lah. Aha last last aku dapat gak kerja. Sbb org yg temu duga tuh kena pilih sapa yg depa nak amik bekerja dgn syarikat depa. Haha. Lepas tu . Belajar buat origami. Mmg sial aku tak reti buat. Semua dah reti buat . Bukan nak tlg aku. Bila aku dah reti buat. Baru kamal ckp. Reti buat tak . Ee mcm nak sumbat ketas dlm mulut dia. Tadi takmau tlg. Aku sorang ja tak siap origami . Syidan plak cakap banyak. Tak reti diam . Hergh -.-  ptg tuh kami buat kembara halangan . Alah lompat terjun merangkak. Haha . Masa nak naik tmbk aku tlg angkat org. Kecik besaq semua aku angkat. Last last pinggang aku sakit T.T riadah mcn biasa ptg tu . Im4u . Practise . Then sama mcm biasa yg lain.

Khamis
1 may . Memandangkan hari pekerja . So kami semua cuti haritu. Pagi tuh cikgu jebat nak jumpa budak delta. Kena marah. Sbb mcm mcm report dia dengaq. Mmg lama lah dia marah. Sbb dorm sepah la .apa lah. Balik tuh. Mmg gotong royong la kami kemas dorm . Sampah setinggi gunung. K tipu.lepas tu mmg tidoq dari pkol 11 sampai 3.15 haha. Bangun bangun tuh aku lapaq. Sbb pkol 12 tu aku tak kluaq makan . Aku krobek locker cari makan . Then yen yen kat sebelah aku  cakap. Haa tu lah tadi tanak makan . Pastu dia bagi kat aku roti. Amik jelah. Aaa sayang yen yen . Nama dia ayien. Aku panggil dia yen yen. Dia slalu bagi aku makanan. Heheh. Dia cina . Makanan dia bagi semua hat makanan kering la. Yg halal di makan lah .haha .pastu aku pi basuh baju . Aku dah busuk . Dah la satu hari tak mandi. Baju aku pakai plak dah 3 hari tak basuh. Nak mandi tadak ayaq. -..- nak teriak aku . Sbb budak charlie pi basuh dorm depa. Ayaq tadak troih. Hish.then baru ada ayaq.so malam tu . Kat surau syikin cakap syed nak balik dah. Esok. Nak sambung belajaq. Aku tatau nak cakap apa tediam. Sedih pun ada . Sbb dia group aku kann. Ekhemm. Haha . Bukan aku ja. Semua k . Syikin ckp malam tuh nak jumpa dia . Time makan malam .so lepas tu kami semua bekumpul la.group fearless . Pi pi . Syed sorang ja tadak  sbb dia baru habis makan . Takdan nak jumpa dia. Kena beratuq dah . Cikgu nak bagi taklimat pasal kerja kampeni. Kena belakon ikut tajuk . Kami dapat pasal mat salleh. So . Tak sempat jumpa syed :(((((

Jumaat
Hari ni kami kena tangkap gambar. Mmg penat ah. Kena pakai full loreng plak tuh . Gambaq amik punya banyak. By dorm lah. By company lah. Yang muslim saja. Wira saja. Wirawati saja. Kesuluruhan lah. Banyak sngt.then taklimat pasal gambaq . Lepas tu kelas fizikal. Belajaq pasal navigasi. Aku pnya la.smgt.aku suka tngok peta tngok kompas..tapi hmm aku hangat hati sngt. Ada la sorang nih. Dia nak kongker peta kat dia sorang ja. Aku jadi malaih terus. Aku buat tatau ja -.- malam mcm biasa

Sabtu.
Sukma . Aku tak lari. Just aku pi jadi penyokong. Member aku hat lain lari . So yg mana lari pi tunggu kat check point . Hat tak lari pegi unimap. Nyanyi lagu im4u dengan satu malaysia. Pastu bediri sepanjang jalan raya. Kibar bendera. Mcm budak hoi. Then naik bas. Sementara tunggu pelari sampai kat check point last . Kami tidoq lu dalam bas. Lepas tu dah nak sampai . Kami kena sambut depa . Bediri lah lagi tepi jalan . Kibaq bendera . Pastu makan makan . Makan free kat situ . Pastu balik . Tidoq sat. Pastu basuh baju. Hujan lebat gila. Lebat sngt2. Guruh toksah kata. Pastu malam tuh. Ada lah uni2 swasta datang . Nak promote kolej depa. Bukak la booth kat dewan tuh. Aku isi ja semua. Haha . Then balik . Aku siapkan origami. Ouh ya aku lupa cita. Hari isnin nanti kami ada pameran . Mcm group kami tuh . Dikira mcm syarikat lah. Syarikat aku nama vision. Produk kami lampu. So tugasan kami .buat origami .jadi kan satu produk . Tuk di pamerkan. So origami burung kami dijadikan lampu. Hehe  masalah dia sekarang. Syarikat lain semua dah buat meeting. Syarikat kami ja dok mandom lagim meeting apa tak buat. Bodo punya ceo -..- aku la buat kerja aku ja. Buat origami 
.Haruka Nanase | via Tumblr



Ahad. Yess harini. Harini delta betugas jaga hari melawat. Aku betugas pkol 3.30 satgi. Lagi sejam . Aku baru habis nangis nak balik . Hahahah .ouh ya mlm semalam.budak dalam group fearless aku hntaq mesej . Dia kata . We teah . Syed kim salam kat ko. Dia kata ko comel.dia suka kat ko. Hahah . Senyummm lebaq aku malam tuh .tapi aku tak caya sngt . Sebab haritu dia crita . Kamal minat kat aku sbb tu dia nak dok dlm group aku . Tapi aku rasa kamal minat kaf syikin . Tu aku tak caya sngt . Pastu pagi tadi. Ekhemmm . Syed and kalvin add aku kat wechat.sebagai balasan aku add dia kat insta . Hahah. Pastu aku dok cakap nak balik nak balik. Pastu dia pujuk . Ckap chill la teah . Hahaha. Tu ja  . Skang aku nak siap pegi betugas . Smpai pkol 5 plak tuh. Hergh. Okey bye minna san

No comments: