Saturday, May 17, 2014

Plkn 7

Im back again bebeh !!! Gaiss gaissss .know whaaaaattttttt !!?? Lagi 2 minggu nak balik siaaaa. Lagi 2 minggu kot . Hahaha . Balik pelepasan awal la. Kiranya aku 2 bulan ja kat plkn. Hehehe. Tak sabaq kot nak balik . Hari ni 18/5/14. Balik 30 mei nih . Yeay yeay yeay yeay.  Balik 30 nih . Lepas tu 7 /6 /14 kena lapor kat uitm dah ;(( seminggu ja dapat duk rumah
Hah . Aku cita dak lagi tah . Aku dapat uitm arau ! Memang tak lari lah dengan perlis. Mmg aku ditakdirkan dengan perlis rasanya. Aku dapat pilihan yg ke empat . Dip. Sains komputer . Mula mcm takmau . Tapi banyak bagi semangat kata kos ni ok . Aku pun boleh ah . Aku beserah ja . Masa aku buat upu . Mcm2 pilihan aku . Semua aku nak kalau boleh.then aku bedoa . Yang mana yg terbaik untuk aku . Aku terima ja  . Ada hikmah lah kot dpt sains komp. Yang aku tak puas hati dpat kat perlis . T.T jangan tnya kenapa . Haha . Okeh stop sampai sini. Time nak lapor apa jadi minggu nih XD
Isnin 12/5/14
Harini modul terakhir modul pekerti.bermakna kelas terakhir bagi kelas cb4.lepas ni. Untuk modul kenegaraan .kami akan dirombak . Tukar tukar kelas . Mmg sedih .sbb kami dah mula kenal.mula rpat. Ye lah sebulan dok tngok muka sama . Gaduh sama. Melawak sama . Tetiba kena pisah. Aktiviti last kami buat penanda buku . Untuk bagi semangat pa tah . Aku punya hilang dah -.- haha .tapi kelas last tak sdih sngt . Aku tau semua dah redha . Kot mana pun kena pisah . Then cikgu yg beria sedih lebih . Sbb cikgu kata kelas kami pling baik . Paling bagi kerjasama. Teharu gak . Tapi serious kalau tekenang balik . Mmg berayaq mata . Aku besyukur dpt plkn . Dapat rasa pengalaman yg tak semua dapat . Belajar mcm2 . Belajar ada perasaan . Haha
Kelas fizikal tae kwan do lagi . Kali ni belajaq tendangan . Aku suka bljaq tkd . Best . Letih mmg letih . Tapi peluh banyk kluaq. Tu yg syok . Haha. Time riadah . Company delta buat perjumpaan . Bincang pasal persembahan . Aku kan makeup artist . Merangkap ahli props . Hahah . Lepas dah habis meeting . Semua belah la kan . But before that. Aku cari F . Last last terbuat eye contact dgn . Terus pandang depan aku . Malu . Hahah. Delta bahagian persembahan mmg semangat . Sbb c.jebat org seni. Lepas bincsng apa semua . F amik watak utusan . Aku lah org paling happy .haha . Sebab aku make up bahagian effect.and paling bangak guna effect watak utusan . Haha .aku dengan budak laki delta lain aku boleh cakap biasa . Tpi dngn F aku takleh ckp . Malu camna tatau . Hahah  . Haa ni ada part aku geram.aku kan make up artist aku tak tebabit dgn pentas . Aku mntak kat ckgu.nak jadi penari.at least ada la pengalaman naik pntas kan. Ckgu cakap buat script aku bagi habis then boleh la kan.lepas tu.penari tak ckup.reja aku dah habis. Aku volunteer la kan . Yelah .alia watak heroin. Yana shira watak sampingan dgn boy masing2. Miza iz jadi penari. Aku pun nak gak .cikgu nak lagi 2 org . Then aku time tu ada kat pintu kelas. Depa duk praktis menari kat luaq kelas .pastu iz masuk kelas nak cari lagi 2 org . Aku kat dpan pintu tuh dah melompat2 cakap weh aku nak aku nak. Tau iz buat pa . Dia jalan renyih jeling .buat tatau kat aku . Pastu terus cakap.wehhh cikgu nak lagi 2 org penari. Mana tak hangat hati aku weh. Haram tak haram. Bukan dia tak dengaq. Cakap depan2 kot.aku bebai ar time tuh.then tapalah. Aku pi lah balik duk ngan rezza . Rezza pengarah . Aku dengan dia bincang script babak 3 .habis dah tuh. Haaa ni part syokkk punya . Time solat magrib isyak . Ada antara tu kan.ustaz panggil sapa yang tak mai solat subuh sabtu ahad tu . Aku dah ketaq dah .dah la aku tak pi . Wira mmg ramai la tak pi . Wirawati charlie 2 2 org ja. Haa delta 7 org tak pi . Aku miza bam bam cha . Kami tak pi. Haha.malu gila kot.paling malu kat F la. Dia subuh aku tak . Haha dah la aku telekung biru . Paling ketara . Haha. Yang tak subuh diri sebelah . Then ustaz suruh buat saf . Laki ngan pompuan sekali. Kami duk ingt dia nak paksa kami solat subuh time tuh. Tau apa dia buat . Dia suruh kami rukuk lama lamaa .gila tau tak . Pnt. Sambil rukuk sambil zikir. Nak tegelak pun ada . Dah la laki pompuan delta paling ramai . Then kena sujud plak. Sujud smpai nak pening. Sujud sambil zikir. Nih lah kenangan aku takkan penah lupa. Aahhaha. Malam tu . Kat dewan makan . Blajaq skit pasal modul kenegaraan . Then ada pilihan raya . Kali ni pnya kumpulan . Bravo and delta fight kerusi. Kami lambang kereta . Malam tuh wish birthday yana.mmg kena bedak ah. Ahhah
Selasa 13/5/14
Harini hari cuti . Sebab wesak day .time time camnilah semua pakat basuh baju.pastu  pkol 2.30 c.jebat nak jumpa .2.30 sampai pkol 6 . Perjumpaan delta dalam kelas . Tuk practise persembahan .fyi aku buat script babak 3 . Babak romantik sedih . Sbb script writer tak artistik langsung . Buat mcm karangan . Haha .
Sbbkan cuti umum . Cikgu bawak anak dia . Comel . Tapi ganas . Anak dia laki pompuan sorang nama daniel darwish sorang nama putri kastrina cinta . Sdap kan. Sbbkan aku tak blakon . Tadak pa nak buat . Aku jadi babysitter la sat . Jaga anak2 cikgu. Bukan jaga. Sama naik ngan depa .haha baling bola juggle kat org XD sambil tu sambil tngok depa belakon. Lepas kluaq sembang dengan c.jebat kat luaq . Aku mang suka sembang ngan c.jebat . Sporting dia neh. Mmg respect habis . Haha  . Tengah2 melawak . Miza pi habaq kat c.jebat aku suka utusan . Mmg kena kejaq la miza dgn aku. Utusan tuh F lahhh  . Aku tak ingt aku cita ka dak lagi . Kan aku kata aku make up artist. Nanti aku kena make up utusan. Utusan tu F . Tu aku seronok . Lepas tu diam sat . Pastu cikgu jebat mai kat aku . Depan pintu time tu . Sembang lagi . Pasal babak2 tu . Aku tak ingat scence mana kena nyanyi . Pastu c.jebat amik pembaris nak sebat aku . Melawak ja lah. Aku unduq blakng skit. Tauuuu dak aku telangaq F . Aku tatau dia ada kat blakang aku. Dia time tu tengah dok praktis la. Malu gila. Nak cover malu pnya pasal. Buat2 sembang dgn cikgu jebat . Hahah . Dok tak lama tuh . Cikgu jebat dok pikiaq apa tatau . Lepas tu tetiba dia kata . Haaa saya dah fikir satu watak tuk kamu . Watak kamu kena merintih meraung . Aku tekejut gak time tuh .  pastu aku ok ja . Aku cakap boleh buat . Pastu c.jebat sambung lagi . Kamu nanti jadi bini utusan . O.o nak tekeluaq jantung aku dengaq. Then yang depa cita lah. Pelakon semua bekumpul . Aku kat luaq dok main dgn anak c.jebat . Then c.jebat bagitau kat F . Yang dia ada bini. Pastu dia kata mana bini dia . Then c.jebat jerit panggil aku . Aku masuk kelas muka blurr.c.jebat kata "kamu bini utusan" pastu F kata "haaa dia ka . Nanti scence kami buat lama lama skit pun takpa "hahah merah muka aku . Hahahahaha .then kami start belakon.part aku bila si laki aku nih dah mati . Aku kena duduk sebelah dia . Menangis lah dia dah mati .dialog aku cuma "apaii.apaaai" apai tu maksudnya abang dalam bahsa sabah . Kami kan buat pementasan pasal mat salleh . Tau dak kami kena buat banyak kali scence tu .F la . Bila aku cakap apai apai . Dia pi menyut .Ya . Dok buat lawak . Dah la aku dok malu . Menyut saja takpa . Nih jawab siap tengok muka aku . Malu sia.
Lepas tu anak2 c.jebat plak kacau . Time aku duk duduk sebelah F . Kan kena menangis . Si cinta mai duk atas aku . Si darwish duduk kat kepala F . Time tu F tngah baring .sbb dia kan dah mati . Haha . Kami duk praktis time. Pastu aku kata la 'aku ni ha siap bawak anak ' pastu F cakap"anak ank aku " aaa sweet gila kami. Eh ada satu lagi part . Before semua nih terjadi . Rasanya before aku dpt watak . Aku kan jada bebudak tuh . Aku duk la sebelah cinta . Tengok dia main game . Aku tak prasan time tuh. Si F nih duduk sebelah cinta . Belah satu lagi la. Kira aku cinta then F . Aku tatau brapa lama . Aku tak prasan . Pastu shira panggil aku pelan pelan . Muncung mulut dia kat F . Aku pusing la . Tekejutt cek . Dia dok tngok cinta main game gak aku dan dan buat buat cari buku . Bangun terus. Maluuuuuu XD hahaha . Tu je lah . Lepas tu pi makan malam then balik dorm . Aku angau tak sudab la. Hahaha
Rabu 14/5/14
Pagi nih tadak senam robik . Sebab depa buat game apa tah . Then hapa lagi..tidoq dulu la. Pkol 8.30 semua dah siap. Kira kelas outdoor la. Baris ikut kelas. Depa nak buat game.bekenaan dengan modul kenegaraaan . And setiap kelas bahagi kepada dua group. Aku masuk kumpulan 5. Ou ya aku tak cita lagi . Aku dapat kelas KN 3 . Kelas cikgu jebat woh. Yg lepas CB 4. Haa ramai ckp modul kenegaraan tak best . Tapi bagi aku paling best . Banyk aktiviti. Tuh pementasan tuh .under modul kenegaraan . Pilihan raya .under modul kenegaraan . Game yg kami main tuh camni.dia kena main dlm group. Setiap group ada seorang ketua. Setiap group nih kira mcm pasukan penyelamat negara. Tugas kami cari satu artifak tersembunyi yaitu perisai zaman. Semua group tugas yang sama . And nak cari perisai zaman . Kami kena dapatkan clue . Setiap clue tu ada kat 9 daerah . Nak dapatkan klue tu kami kena selesaikan misi yg ada kat daerah daerah bekenanan . And demi negara . Setiap group kena korbankan ahli . Kena jadi tahanan lah .and kalau tak bejaya selesaikan misi. Ada denda and penalti. Setiap group dibekalkan 10 ribu. Nak beli klue 2 ribu .  Mmg tak cukup duit. Tapi kalau dpt selesai kan misi  dpt duit lah . Kakau kalah kena bayaq penalti . Tak ckup duit .kena korbankan seorang ahli .  Ak cita game dia satu perstu mmg panjang ah . Nanti balik aku cita lain . Haha  . Setiap daerah ada pntang larang .adat . Kena ikut . Semua berkaitan dengan sejarah yer anak anak.
Ptg tu biasalah. Perjumpaan delta lagi. Tuk pementasan tuh. Kali ni tukaq pelakon .sbb banyk pelakon laki telibat dgn sukma. Sukma kena pegi praktia selalu.so ganggu.last last irfan jadi datu . Elok lah . Alia jadi datin. Depa dua kan couple. Kamal dgn yana .shira dgn amir. Aku dengan F . Kami semua pair pair . Hahah XD pastu tetiba miza nangis . Dia sedih sbb esok tuh dia nak operation . Tadak sapa nak tunggu dia. Aku ngan dia duduk blakang kelas sebelah . Praktis nak muka dah . Si F nih amik tmpt. Dia duduk luaq. Pastu nampk aku ngan miza. Dia tngok ja. Pastu c.jebat suruh amik tmpt masing2 nak start praktis. Pastu F kata . "Takmau praktis la cikgu. Bini saya nak pi medik" hahaha dia ingt aku  nak tman miza pi medik . Pastu cikgu jebat mai kat kami dua . Dia pujuk miza.bagi semangat.seriously c.jebat cikgu paling sporting dlm dunia nih.haha dia tak kesah sapa becinta ka apa. Dia kata hal perasaan sapa boleh halang. Tapi ada batas . Kalau cikgu lain mmg kena hamput dah .hahah  . Then aku masuk . Part aku dah nak sampai. Aku cakap ja apai. F buat dah tehegeh hegeh dia . Aku baru nak feeling dia buat lawak . Nak sekeh ja . Haha . Suka menyut bila pangil apai apai. Tau lah nak bersweet pun. Tapi lek ah . Ahaha then time dok belakon lah . Tpi time tuh pengarah duk cKap ngan datu . F time tu dok baring lagi . Aku bediri sebelah alia . Then alia pi habaq bisik bisik. Kata aku suka dekat F . Pastu F bisik balik dia kata "aku tau aku tau." Bapak malu gilaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
Sial la -..- then scence aku dah habis . Aku kluaq la pi kat miza . Dia duk ajaq org menari tarian sumazau. Aku saja buat kacau kat luaq . Then aku duk main fight2 ngan miza  .pastu c.jebat nampak. Dia kata eh kau ni miza. Aku suruh kau ajar diorang menari bukan besilat. Dalam nada melawak la. Pastu miza pegi ajaq depa nari. Aku pun pulun menari. Saja saja. Ahha pastu c.jebat mai kat aku. Cakap. Heh kau buat apa kat sini .laki kau kat dalam kau tinggal eh . Haha pastu aku cakap. Saya janda cikgu. Saya kluaq cari laki baru . Ahhaha banyak lagi lah dok seloroh . Pastu nak masuk kelas cikgu jebat acah ckap. Eh aku bagitau laki kau lah yg kau cari laki baru . Aku gelak ja . Pastu dia kata gurau ja . Ahahah.dngaq mcm tak lawak . Tapi serious lawak . Kami delta mmg macam family. Even kami lah company paling last .paling mandom.hahah. F COMEYYYY XD.
Khamis 15/5/14
Pagi pagi kena pakai baju kelas. Ada ceramah pasal HIV . Mmg tidoq ah . Jgn kata pa  . Tiap kali ceramah mmg aku lena . Tapi yang best nya. Wirawati delta ah . Baris depan ja tak tidoq. Lain semua tutup kalpat mata . Hahah.pastu ada ceramah pbs kot.ntah lah. Yg pasal sajak puisi syair gurindam tu semua. Senang cita.pasal komsas. Bab ni lah yang kami kena buat pementasan pasal puisi sajak pa semua.ada pertandingan antara company. Lepas tu ada pejumpaan company dalam kelas.tu bincang pasal tu lah. Sapa nak bersajak. Berpuisi . Belakon. Sapa nk jadi mc . And la la tu gak lah belatih .sbb esok tuh dah competition. Aku kononya amik bahagian props. Tapi haram jadah aku tak buat apa. Biaq laki buat semua. Hahaha. Aku tak masuk pa. So aku nga nga la dlam kelas tu. Tngok lain semua sibuk . Tinggal la 2 3 kerat yg tak amik bahagian . Sandaq kat dinding. Member aku lain iz shira yana alia.semua amik bahagian. Haaa lupa . Miza time kami duk ceramah kena pegi hospital dah . Mmg aku sorang sorang lah. Pastu time rehat . Aku lapaq gila sbb aku tak makan.ajak yana and alia. Pastu aku dah kat meja makan . Pusing pusing depa dua dah belah . Time tu iz and shira s u dewan. So depa mai kat aku. Aku dok makan.2 2 belah. Bayangkan satu meja panjang .aku sorang ja. Meja lain penuh org. Tapalah.aku pasrah . Then pegi nak masuk kelas balik.pikiaq 2 3 kali bukan aku ada function pun. Aku balik dorm aku tidoq. Ekceli tak boleh balik dorm.tapi aku kesah apa. Hahah .sapa pun tatau aku balik dorm.pkol 7 depa semua balik dorm tekejut aku dok tidoq. Hahah. Dok kata syok la aku boleh tidoq. Mmg best pun . Dari nga nga kat kelas . Aku serious boring gila miza tadak. Semua tinggal aku :(( malam tuh kat surau belajaq pasal pengurusan jenazah. Ustaz panggil sorang wira nih. Kapan dia sungguh. Siap dengan kemenyan. Kapas. Segala jadah. Haha. K tu ja . Haa pasal F kalau nak cita banyak2 mmg tak kan habis lah . Haha.
Jumaat 16/5/14
Pagi nih lepas smyang subuh dapat tidoq lambat skit. Pastu 8.20 baru keluaq pegi beratuq then masuk kelas . Mcm biasa depa practise. Aku dah tak boleh belah. Bebai gak time tuh. Aku mintak jadi mc. Mcm biasa .buat tatau kat aku. Kadang aku hangin gak ngan depa nih. Habaq kat cikgu .nak pi berak. Balik dorm sorang2.senyap2 .berak pa semua. Dok nmpk katil aku. Mmg lena terus la aku. Smpai pkol 1 lebih.aku balik dari dorm pkol 9 lebih. Haha lama kan. Pkol 1 tuh depa lain balik dorm . Tekejut aku dok tidoq. Dok kata "hang boleh buat noh" sbbnya takleh balik dorm . Aku ja brani diri buat.kesah apa aku. Janji aku tidoq. Then siap siap.majlis start pkol 3 .semua kena pakai baju kurung and baju melayu . Nanti ada masa. Aku buh gambaq edit balik setiap post.  Ning pinjam baju kurung aku .mmg lawa dia pakai XD. Masa petandingan . Props alpha bravo mmg gempak . Gila gila punya. Charlie tadak props langsung tapi suara kuat .kami delta.props pun alaih balaih. Suara pa tak dengaq. Mmg kami last laaa jawabnya. Simple gila kami punya .lama gak lah .dari pkol 3 sampai 5 .30  .lepas habis majlis .masuk kelas balik sat. Amik amik gambaq. Lepas makan malam . Solat semua. Aku mang dok teringat kat miza ja. Satu hari nih aku kena tinggai ja. Nasib lah. Member satu dorm tapi bahagian sebelah . Kutip aku tau. Hahah .
Sabtu 17/5/14
Aku tebabas subuh .bukan aku sorang. Biasalah org sama. Aku yana cha bam bam. Hahah . Then tadak apa aktiviti harini. Tapi dapat fon lambat skit . Pastu aku tak tidoq sangat. Aku rajin skit kemas katil aku. Basuh baju pa semua .kemas locker.tiba2 ja .teaaaaahhhh.sora miza. Tekejut aku.baru buat operation semlm.dah balik dah.mula la tugas aku jadi nurse terjun dia sebab dia takleh jalan lagi.tapi dia ketegaq skit.haha nak gak jalan . Pastu tetiba pkol 4.30 cikgu jebat panggil buat latihan tuk pementasan .aku mcm malas nak pi. Tapi gagah gak la pi. Duk lama la gak kat kelas . Sbb ramai tak dtg. Tapi cikgu jebat tak marah . Dia lek ja kata. Mungkin depa penat. Anak cikgu jebat dua dua tu dtg lagi . Pastu tengah tengah dok bincang . C.jebat kata . Dia pinda skit skrip. Pastu dia pangil aku. "Bini utusan.mai depan . Saya dah ubah sedikit . Babak kamu . Kamu akan jadi watak mengandung ." Tegamam aku sial . Aku.mengandung . Aku pun haa okeh okeh .gelak gak ah aku. Aku mcm dok rasa c.jebat nak pekena aku ja. Haha. Lepas tu kami pratis lagu kenangan terindah. Dengan lagu anak kampung.tapi versi satu malaysia tuh. Tu lagu hadiah. Dah habis fe feeling semua . Praktis belakon. Semua amik tempat masing masing . Semua laki masing2 dah datang. Laki aku sorang tak datang . Sedih gak ah . Dah la kami scence satu. Then c.jebat suruh kawan call dia. Then mula dari scence 6 . Sampai sudah dia tak mai . Tapalah. Ada la laki lain ganti jadi utusan sat . Aku mmg tak leh feeling ah . Ahah pastu . Scence aku dah habis . Duk main jaga anak cikgu. Mmg penat kot -.- then c.jebat panggil aku . Pastu sruh budak props tngok size aku. Tuk buat watak mengandung aku. Pastu smbang2 sat ngan cikgu. Aku kata kat cikgu. "Cikgu. Mana laki sayaaa" cikgu kata .laki kau demam . Kau buat apa kat dia sampai demam . Megandung terus kau . Mmg semua gelak gila lah kat aku . Haha . Cikgu mmg suka menyakat org. Pastu time makan . Ada ja dia . Tak demam pun tngok . Malam tu aku tak pegi surau . And tak pegi ro call. Jaga miza . Nak pegi toilet pa semua.nak tolong dia bangun . Amik makanan dia semua lah . Mmg aku amik kesempatan gak. Takyah pegi ro call. Cikgu pun bagi greenlight suruh takyah pegi. Jaga dia kat dorm . Hahah . Ini first time aku jaga org sakit . Aku tak penah seblum . Bila dia sakit . Aku yg melompat. Aku tatau nak buat apa. Hahaha
Ahad 18/5/14
Bersamaan dengan harini. Pagi nih aku semangat pegi subuh. Takut depa amik nama .kena mcm haritu . Hahah . Pastu pagi tu tak pegi ro call. Miza sakit plak . Kena teman dia . Mmg aku bekorban ah skit . Tak makannn T.T dia tapa la . Org hntaq sampai bilik . Haha . Pastu aku tidoq sat . Then parents aku datang . Nak bawak balik barang sebab nanti aku balik dengan bas plak . Harini depa bawak kfc. Bukan aku ja. Ramai gila makan kfc.dah akhir2 nih semua malas nak masak kot. Hahah . Habis tu balik dorm . Jaga miza ja lah.kalau aku tak larat depa yg lain amik jaga plak . Skang pun aku dalam dorm. Tak pegi surau . Jaga ibu mengandung nih . Hahah . So tu je lah buat masa skang. Tadak menda nak cita dah . Aku rasa panjang sangat dah nih . Seeya next week . Ja mata nehh XD

No comments: